Vill du utvecklas som fotbollsspelare och samtidigt kombinera det med vanliga studier? Då kan du söka till vår nationella idrottsutbildning i fotboll.

På NIU-fotboll får du möjlighet att slipa på detaljer, vilket du kanske inte alltid hinner med på den gemensamma lagträningen på kvällar och helger. Syftet med utbildningen är att du som spelare ska bli så individuellt skicklig som möjligt.

Fotbollsundervisningen bedrivs på Vallhamra IP. Restiden mellan Vallhamra IP och skolan är cirka tio minuter med kollektivtrafik. Under vintertid, då det är inte går att spela utomhus, bedriver vi futsal på lektionerna. Då håller vi till i Partille Arena, i direkt anslutning till själva skolan.

Praktisk fotbollsträning står i centrum, men du får även lära dig om kroppens funktioner samt hur du ska äta och träna rätt för att nå så långt som möjligt som fotbollsspelare. Självfallet får du frukost i samband med morgonträningen.

Vår samarbetspartner är Göteborgs Fotbollsförbund.

Ansökan

De tre skolorna som bedriver NIU-fotboll (Partille Gymnasium, Katrinelund/Bernadotte och Aspero) har en gemensam uttagning vecka 50. Killarna kommer att ha två olika dagar (det kommer inte att finnas möjlighet att välja dag) och tjejerna en dag. Klart besked kring vilken dag det blir, kommer senast i den kallelse som kommer till den mejl man angett i ansökan.

Ansökan till NIU fotboll

Ansök senast den 1 december!

Länk

Information om Sävedalens IF på klubbens webbplats