Vill du få större möjligheter att utöva din idrott och kombinera det med gymnasiestudier? På Partille Gymnasium kan du välja mellan tre olika idrottsprofiler, oavsett vilket program söker.

Om du vill satsa på din idrott och kombinera det med dina studier kan välja en idrottsprofil. Det innebär att du får läsa idrottskurser som individuellt val. På så vis får du möjlighet att träna på skoltid.

Vill läsa ett program med idrott som profil väljer du det i samband med ditt gymnasieval i årskurs nio. Du kan även välja till idrottsprofil när du har börjat på Partille Gymnasium.

Vi erbjuder tre idrotter som profil:

Profilutbildningen i handboll omfattar 200 poäng under tre år. Alla är välkomna att söka denna profil och ingen särskild uttagning sker.

Profilutbildningen kan passa dig som tycker att 200 poäng är lagom mycket för att även ha gott om tid för övriga ämnen i skolan.

Du kan ha vilken ambition som helst: Vår uppgift är att möta dig på din nivå och utveckla dig så långt det är möjligt. Du kan söka skolans alla program och blir antagen på ditt betyg från årskurs 9.

Profilutbildningen i fotboll omfattar 200 poäng under tre år. Alla är välkomna att söka denna profil och ingen särskild uttagning sker.

Denna profil kan passa dig som tycker att 200 poäng är lagom mycket för att även ha gott om tid för övriga ämnen i skolan.

Profilutbildningen omfattar 200 poäng under tre år. Alla är välkomna att söka denna profil och ingen särskild uttagning sker.

Ishockeyutbildningen syftar till att göra dig som individ till en bättre spelare och vänder sig till dig som spelar ishockey oavsett vilken nivå eller klubb du spelar i. På skoltid får du möjlighet att slipa på de detaljer som du kanske inte hinner med under din lagträning.

Träningen är förlagd i Partille arena, off ice, där vi bland annat tränar på gym och i Vallhamra ishall, on ice. Vi tränar på is tre gånger i veckan, vilket är lika mycket istid som på en nationellt godkänd idrottsutbildning (NIU)